Skip to main content

In a move related to the conflict with Ukraine, this week, Russia blocked off access for its citizens to 30 websites worldwide, including two Russian-language Israeli websites.

Channel 9, a Russian-speaking Israeli television station, and Vesti, a Russian-language news website that belongs to the Yediot Achronot group, were both banned from being accessed, and the decision was taken on the day of Russia’s invasion of Ukraine on Feb. 24 but only implemented on Wednesday.

Source: Wikipedia

Israeli Communications Minister Yoaz Hendel spoke with the CEOs of Channel 9 and the Vesti website, and updated them on Russia’s decision. Hendel reportedly described the move as “illogical” and “aggressive.”

Yuri Kanovitch, CEO of Channel 9, told Maariv that his channel serves an Israeli audience, adding: “We will continue to make our best professional answer to broadcast to our viewers the freshest, updated, confirmed and objective information, as we have always done, from the first day of this channel to this very day.”

As it stands, Russia passed a law that bans Russian media from distributing information about the Russian military that has not been authorized by government authorities.

JOIN US ON WHAT'SAPP, TO GET INSTANT STATUS UPDATES AND BE IN THE KNOW.

CLICK HERE

Rhea Sovani

Author Rhea Sovani

More posts by Rhea Sovani

Leave a Reply